NEWS News PR

70% dintre companiile din Moldova nu-și promovează serviciile și produsele//SONDAJ

marketing-strategyÎn urma unui sondaj efectuat de către echipa Magenta Consulting s-a constatat că 7 din 10 antreprenori din Republica Moldova nu se promovează prin activități de marketing, publicitate și PR.

Pe locul doi se află companiile care angajează un specialist în marketing și promovare – 9%. Pe de altă parte, 5% din oamenii de afaceri dețin un departament de marketing în cadrul companiei sale, tot 5% sunt acei care externalizează sarcinile legate de PR și marketing, apelând la serviciile unei companii specializate în acest domeniu.

Alte 5% de antreprenori moldoveni au afirmat că activitățile de marketing sunt îndeplinite de un angajat cu funcție cumulată, care este responsabil de sarcinile de bază și de PR. Iar în cazul celor 4% de companii rămase, nu există o persoană anumită care ar răspunde de activitățile de publicitate și promovare, acestea fiind îndeplinite ocazional, de mai mulți angajați, scrie pe consulting.md.

marketing_moldova_magenta_consulting

Un fapt interesant, descoperit de sondajul marca Magenta, arată că un departament întreg de marketing își pot permite mai des întreprinderile moldovenești care beneficiază de investiții străine. Agențiile specializate în marketing și publicitate sunt populare printre întreprinderile micro, cele mici, dar și cele mijlocii. De asemenea, în această categorie de companii, ponderea celor ce activează în baza investițiilor locale este pe primul loc.

Tot pe acest loc, conform criteriului care indică natura investițiilor, s-au plasat întreprinderile ce desemnează un angajat prin cumul, responsabil atât de sarcinile de bază, cât și de promovare. Modalitatea de a-și implica angajații în activitățile de marketing, în regim ocazional, are cea mai mare pondere printre micro-întreprinderi, menționează aceeași sursă.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*