NEWS SPECIAL

Concurs! Se caută o companie IT care va crea o platformă web a jurnaliştilor de mediu

Asociaţia Jurnaliştilor de Mediu şi Turism Ecologic din Republica Moldova (AJMTEM) anunţă un concurs pentru selectarea companiei IT care va crea o platformă web a jurnaliştilor de mediu: www.ecopresa.md, care va fi o punte de comunicare şi replicare între jurnaliştii de mediu, autorităţi, societatea neguvernamentală, cetăţeni. Platforma web va fi implementată în cadrul unui proiect, susținut de Programului SECTOR al Centrului Regional de Mediu pentru Europa Centrală şi de Est (REC) cu suportul financiar al Guvernului Suediei.

Platforma web ecopresa.md  va include:

  • Posibilitate de plasare a materialelor multimedia (text, audio, video) în 3 limbi: română, rusă, engleză;
  • Cel puţin 2 baze de date cu posibilitate de extindere;
  • Sisteme de analiza statistică;
  • Posibilitate de abonare la anumite informaţii de pe site (RSS, Newsletters, etc.);
  • Arhiva materialelor;
  • Forum;
  • Abonare site.

Proiectul are ca scop crearea unei reţele de jurnalişti de mediu din R. Moldova, care vor oglindi atractiv şi profesionist procesele de integrare europeană ale ţării noastre în domeniul mediului şi dezvoltării durabile, inclusiv schimbările climatice şi eficienţa energetică.

Platforma web urmează a fi elaborată în cel mult 1 lună. Oferta trebuie să includă conceptul tehnic al platfomei web ecopresa.md  şi costurile serviciilor, CV-ul organizaţiei şi să corespundă caietului de sarcini ataşat la anunţ.  Oferta şi materialele adiţionale urmează a fi prezentate până la data de 20 septembrie  2013  prin email la adresa: ajmtem@yahoo.com sau depuse la sediul Asociaţiei Jurnaliştilor de Mediu şi Turism Ecologic din Republica Moldova (AJMTEM): Chişinău, str. Seghei Lazo 13, MD-2004, Republica Moldova.

Persoana de contact: Lilia Rusu, ajmtem@yahoo.com; Tel., (022)  23 71 49 mob.079406812.

Caiet de sarcini

Prezentul document conţine cerinţele privind proiectarea şi elaborarea portalului www.ecopresa.md:

Cerinţe faţă de Executor

  • experienţă de cel puţin 3 ani în efectuarea sarcinilor similare celor propuse;
  • are capacitatea de a executa sarcini similare celor propuse;
  • are personal calificat în realizarea angajamentelor;
    • Vor fi prezentate exemple a lucărilor similare elaborate pe bază de free Web Content Management System (de exemplu: Directus, Drupal, TYPO3, Joomla, etc.)
    • La solicitare, vor fi prezentate scrisori de recomandare a clienţilor
    • Vor fi prezentate condiţiile tehnice pentru executarea lucrărilor
    • vor fi oferite CV-urile angajaţilor implicaţi în proiect.


Sarcinile spre a fi executate

  1. Elaborarea portalului web
  • Elaborarea Proiectului Tehnic;
  • Elaborarea web designului a paginii principale şi a celor de conţinut (pagina noutăţilor, arhiva publicaţiilor, harta site-ului, RSS, Newsletters, feedback, alte pagini conform proiectului tehnic elaborat);
  • Machetarea HTML;
  • Instalarea softului pentru găzduirea versiunii de lucru a site-ului;
  • Programarea site-ului pe pe bază de free Web Content Management System (de exemplu: Directus, Drupal, TYPO3, Joomla, etc.). Pentru baze de date se va utiliza un sistem similar cu MySQL ;
  • Se va acorda preferinţă soluţiilor bazate pe Open Source.
  • Integrarea site-ului cu reţele de socializare (Facebook, Twitter, Google+), flux RSS;
  • Elaborarea unui modul care va afişa statistica articolelor, accesărilor;
  • Abonarea prin intermediul Newsletter. Utilizatorii vor putea a se abona la noutăţile din domeniul mediului, primind înştiinţarea prin e-mail dacă acesta trece dintr-o stare în alta;
  • Site-ul trebuie să fie compatibil cu cele mai renumite browsere utilizate
    • Firefox 5 si mai  nou
    • Chrome 4 si mai nou
    • Internet Explorer 7 şi mai nou
    • Safari 4 si mai nou
    • Opera 10 si mai nou
  • Versiunile lingvistice sincronizate româna, rusa şi engleza, cu posibilitatea adăugării altor limbi în timp.
  • Introducerea conţinutului în site;
  • Posibilitatea Integrării site-ului cu Google Analytics va fi un avantaj;
  • Oferirea documentaţiei tehnice
    • Ghidul Utilizatorului (gestionarea site-ului) în limba română
    • Ghidul Administratorului – cerinţe faţă de Hosting, Procedura de back-up şi restabilirea site-ului din copia de rezervă;
  • Training privind gestionarea site-ului (în română);
  • Transferul site-ului pe serverul de hosting;
  • Oferirea garanţiei (înlăturarea erorilor de elaborare în perioada de exploatare) pe toată pe o perioadă de 2 ani.
  1. Găzduirea portalului web

Va fi prezentată oferta separată pentru găzduirea portalului pe un server de hosting cu serviciul back-up cel puţin săptămânal.

  1. Suportul tehnic

Va fi prezentată oferta separată privind mentenanţa tehnică a site-ului pentru 12 luni. Serviciul va cuprinde:

  • Consultanţa privind administrarea site-ului
  • Modificari a elementelor de design
  • Elaborarea funcţionalităţilor noi sau modificarea celor existente

 

Comments are closed.