Greșeala ”eliberării” de efort…

Eram în clasele primare atunci când am început să fiu eleva pasivă de la orele de educația fizică, care își urmărea cuminte de pe un scaun colegii săi zburdalnici. Pe-atunci erai tare avantajată dacă te numărai printre copiii ”eliberați” de la această activitate fizică la care unii obțineau cele mai bune note, alții cele mai proaste. Cei cu cele mai proaste rezultate alegeau desigur ”eliberarea”, așa ca să arate bine tabloul cu note de la final de an. 

Îmi amintesc bine că ”eliberarea” mea din clasele primare până în clasa a 12-a a fost pentru că bunica era foarte sigură că îmi va face rău orice activitate fizică. Eu o credeam. Știam că bunica e extrem de grijulie și că de fiecare dată punea scutul de protecție în fața mea. În timp, însă, am înțeles… era mai bine dacă luam note rele la educația fizică. Era mai bine dacă mă zbânțuiam alături de colegi, dacă aveam o activitate fizică și dacă practicam un sport, măcar alergatul. E adevărat că mediul și oamenii din preajmă ne influențează enorm, de multe ori, influențând chiar orice determinare personală de a face ceva…

Deși niciodată nu am avut probleme cu kg în plus și eram mulțumită de felul în care arăt, cunoscând alți oameni activi și disciplinați la sală sau pe banda de alergat din parc, am înțeles că de fapt… am probleme. Probleme cu rezistența și tonifierea. Așa că având anterior un proiect cu echipa Niagara Fitness Club, aceștia mi-au făcut invitația de a frecventa ori de câte ori îmi doresc clubul lor de sport.

Așa a pornit excursia și curiozitatea mea de a vedea cum își tonifiază lumea corpul…

Antrenamentul a început cu 15 minute de alergat pe bandă. E obligatoriu să începi orice antrenament cu o încâlzire ușoară… Uitasem să vă spun că înainte de a începe testarea, am fost consultată de către medicul Niagara Fitness Club, care m-a cântărit, măsurat și cu ajutorul unui aparat mi-a spus câte procente am grăsimi și câtă masă musculară. La ambele s-a adeverit că aveam minim, și grăsimi, și mușchi. Rezultatul investigație îl ajută pe antrenor să îți recomande anumite tipuri de antrenamente și să urmărească periodic dacă se schimbă lucrurile, dacă apare masa musculară desigur 😀

Direct la ce e mai greu…

Pentru o începătoare ca mine, mi-au fost recomandate antrenamentele de yoga, pilates și înot. Însă tonifierea o obții mult mai repede în sala de forță, așa că mi-am dorit să deschid ușa unde e mai greu. Acolo mă aștepta antrenoarea personală, Elena. Și am început să facem grupuri de exerciții pentru activarea mușchilor din diverse zone ale corpului.

Acesta a fost al doilea antrenanament cu antrenor individual și eram mai familiarizată cu dispozitivele. La primul antrenament însă, antrenorul m-a avertizat că voi „suferi” după… Mi s-a părut că încearcă doar să fie haios. Din păcate a avut dreptate. Timp de o săptămână m-am mișcat ca un robot defectat, îmi era greu să fac orice mișcare, iar urcatul și coborâtul scărilor, devenise cea mai dureroasă activitate 😀

Mi-am organizat câteva vizite și fără antrenor și am frecventat și antrenamentul de grup la pilates. Totuși în sala de forță cred că trebuie să te antrenezi cu antrenor, pentru că e mai eficient și nu riști să îți faci mai rău cu un antrenament efectuat incorect. În plus, procesul devine foarte pozitiv!

În una din zile am întâlnit în vestiarul din club o bătrână de 80 de ani, care practica yoga, pilates și înotul. La cum arăta, mi-a fost cam greu să o cred că are această vârstă, iar faptul că vorbea despre sport cu așa entuziasm, mi-a dat și mai mult o doză de motivație. Dacă o bâtrână de 80 de ani e capabilă să facă asta, noi de ce nu o facem?

Da, suntem tineri, sănătoși și ne petrecem timpul pe… facebook și mai puțin în sălile de sport 🙂 Voi decideți dacă e o problemă și când e ziua potrivită pentru a începe o activitate fizică. Poate trebuie doar să evităm să ne ”eliberăm” ca la educația fizică :)?

Cu drag,

Victoria Ungureanu