PR SPECIAL Special

Laurențiu Dumitrescu, managing director „Digital Star” vorbește despre tool-urile din online

Lucrează de 15 ani în comunicarea digitală și este managing director la agenția Digital Star, care a obținut mai multe premii pentru cea mai creativă și eficientă agenție digitală. Laurențiu Dumitrecu ne-a vorbit despre campaniile de publicitate și în ce mod ne pot ajuta softurile într-un interviu realizat în cadrul evenimentului Future of Media 2017.

-Care sunt inovațiile din domeniul promovării online din anul 2017-2018? Fiind în acest domeniu, ce schimbări intuiți că vor apărea în marketingul online?

-Dacă aș ști ce e în viitor, atunci probabil aș face foarte mulți bani din asta. Prezentarea mea de astăzi nu a fost despre trenduri neapărat, ci despre faptul că trendurile sunt foarte vizibile și cu toate astea, foarte mulți dintre noi întârzie să acționeze în direcția în care aceste braduri merg. Dacă vorbim de social media, de mobile, foarte multe companii au așteptat până când a fost prea târziu pentru ele. Altex versus Emag, de exemplu în România, Emag era acum 7 ani o companie foarte mică și care nu conta pentru un competitor ca Altex, dar compania asta mică a construit ușor, ușor platforme care să răspundă rapid la ceea ce își doreau oamenii și să facă o experiență superioară pentru oamenii care cumpărau. Astfel vedem că Emag a devenit liderul acestei industrii, iar Altex a venit prea târziu în zona asta de digital.

-Cât de mult diferă campaniile de publicitate de acum un an, de exemplu, de cele din prezent?

-Ce funcționa acum un an în mediul digital, astăzi nu mai are aceeași eficiență. Acum câțiva ani aplicațiile de Facebook invadau social media și această platformă. Astăzi sunt practic inexistente.

-Cât de utile sunt astăzi rețelele de socializare Facebook și Intagram pentru a asigura campanii de publicitate cu impact?

-Trebuie să te uiți la brandul pentru care faci campaniile, cine este publicul acelui brand, în ce rețele sociale găsești acel public, care este platforma potrivită pentru acel brand. Dacă vorbim de un brand de apă, de exemplu, apa se vinde în fiecare zi, dispare de pe raft și Facebook poate fi platforma potrivită, pentru că oamenii consumă zilnic Facebook și brandul trebuie să pună content zilnic ca să influențeze o decizie de cumpărare.

-Putem spune că în campaniile de publicitatea creativitatea este un detaliu important?

-Definiția creativității este „combină lucruri vechi într-un mod nou” și asta face digitalul. Creativitatea va fi tot timpul importantă, dar contextul în care o pui este foarte diferit. Dacă până acum campaniile mari de publicitate aveau același mesaj pentru toate categoriile de target. Acum dacă vinzi cafea și spui timp împreună, atunci timp împreună pentru 18 ani înseamnă gașca de prieteni, pentru o femeie la 30 de ani înseamnă familie, pentru o femeie la 50 de ani înseamnă timp petrecut cu fiica ei. Același lucru, dar în contexte diferite. Astăzi pot să fac o campanie care să spună timp împreună într-un mod diferit pentru un adolescent, într-un mod diferit pentru o femeia care are o familie și cu totul alt mod pentru o femeie învârstă. Același mesaj contextualizat pentru fiecare categorie de target, ceea ce este un mare avantaj. Nu mai ai aceste campanii diluate când vrei să fii relevant pentru toate categoriile de target, ai un mesaj și un mod de a executa mesajul respectiv.

-Cât de necesar vi se pare ca o agenție de publicitate/ companie să împlice în procesul de lucru pe lângă o echipă și un soft?

-Softul nu a ajuns să înlocuiască oamenii, dar ai nevoie de softuri care să eficientizeze munca pe care o fac oamenii, pentru că sunt lucruri repetitive, pe care oamenii le folosesc, de exemplu, excelul. Există multe softuri care te ajută mult mai eficient, mult mai rapid să faci practic mai multe lucruri cu mai puține resurse. Digital Star utilizează mai multe softuri, cred că sunt 3 sau 4, pentru tot ce înseamnă social media, administrarea campaniilor de social media, content, community management. Sunt niște lucruri pe care este foarte greu să le faci fără astfel de tool-uri. Este foarte greu să administrezi o comunitate în care trebuie să participe la discuție omul de agenție, clientul, poate chiar mai mulți oameni de la client și persoana care pune întrebări din comunitate. Este foarte greu să faci treaba asta pe email și atunci ai nevoie de tool-uri care să escaladeze toate discuțiile astea de la întrebarea respectivă către agenție și mai departe către client, care are probabil cel mai potrivit răspuns în unele situații.

Obține consultanță gratuită și mai multe detalii despre beneficiile utilizării softului Baro.io, sunându-ne la numărul +40 775 207 552 sau scrie-ne la emailul office@baro.io. De asemenea, te poți înscrie pe site-ul www.baro.io și să descoperi softul, care te va ajuta la automatizarea campaniilor de publicitate pe Facebook și nu doar. 

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*