Malvina Cservenschi – bijuteria cu diamante și suflet din spațiul românesc

Malvina Cservenschi

Numele ei este cunoscut în toată România, iar astăzi se poate bucura de aprecierea oamenilor din toată lumea. Malvina Cservenschi – bijuteria cu diamante și suflet din spațiul românesc. Așa asociere mi-am dorit să îi fac după ce am cunoscut-o prin intermediul acestui interviu. Vă invit să vă inspirați și să aflați povestea afacerii cu bijuteriile Malvensky, pe care Malvina le-a conceput cu multă iubire.

-De la jurnalism la antreprenoriat. Cum s-a schimbat viața ta de când ai devenit șefă pe timpul, ideile și afacerea ta?

-Disciplină, viziune, creație, dezvoltare. Dezvoltare personală, dezvoltarea echipei mele, dezvoltarea conceptelor și produselor pe care le creez. Este un stil de a fi, de a gândi și de a face lucrurile cu totul aparte, un stil de viață care nu îți permite să iei pauze de la disciplină sau de la dezvoltare, pentru că ar însemna să rămâi pe loc și chiar în urmă. Un stil de viață care mi se potrivește foarte bine, pentru că în fiecare zi învăț, mă dezvolt și cresc odată cu lumea Malvensky. Un stil de viață care m-a provocat mult, mi-a dat multe bătăi de cap, dar căruia îi sunt extrem de recunoscătoare. Este provocator, dar și fascinant câte lucruri poate face un om, cât de mult se poate schimba un om, și cât de mult putem schimba în jurul nostru, odată stabilite niște valori de viață și de profesie foarte clare.

-Ai învățat pe parcurs să fii antreprenoare, să îți construiești o echipă și un brand. Care sunt în viziunea ta cele mai importante lucruri pe care trebuie să le știe un antreprenor la început de cale?

-Ce vrea? De ce vrea ceea vrea? Cum are de gând să obțină asta? Cu cine? Răspunsurile la aceste întrebări au dreptul să evolueze în timp, dar este crucial să știi încotro, de ce și cu cine. Claritatea viziunii tale influențează în mod direct succesul pe care ți-l dorești. La fel și calitatea echipei și cercului de încredere cu care te înconjori, menit să te ridice, să îți adauge valoare, să te susțină în viziunea ta.

Malvina Cservenschi

-Faptul că veneai din televiziune și erai o persoană publică te-a ajutat în vreun fel în lansarea businessului?

-În business, să fii cunoscut ajută dacă ai o imagine pozitivă, de încredere, menită să îi ajute pe oameni să îți acorde credit. În cazul meu, faptul că am fost întotdeauna un om corect, loial, profesionist le-a spus celor din jur că merit să îmi acorde credit și suport moral în drumul meu antreprenorial. În rest, totul depinde de tine ca antreprenor, de calitatea și claritatea viziunii tale și de munca pe care o depui în slujba visului tău. Iar eu am o viziune foarte clară, iar de muncit …o fac la foc continuu și cu credință.

Malvina Cservenschi

-Astăzi moda și bijuteriile sunt lucrurile cărora te dedici. Ai reușit să îți lansezi produsele exclusive nu doar în România, ci și la New York. Ce alte așteptări ai de la tine și de la această afacere?

-Singura companie pe care am crescut-o de la zero și în care investesc 100% este Malvensky Corporations. Misiunea Malvensky este de a traduce simboluri și tradiții în aur și diamante. Onorăm și servim, astfel, toate emoțiile și legăturile dintre oameni, în modul cel mai elegant și durabil cu putință.

Fiecare bijuterie Malvensky are un mesaj, o însemnatate și o simbolistică, menită să o facă bijuterie heritage, să dăinuie generații prin simbolistica ei, prin energia și emoțiile create de purtător.

Într-adevăr, bijuteriile Malvensky sunt purtate de oameni din întreaga lume, dar nu am deschis încă un magazin Malvensky în New York. Planul nostru de dezvoltare are câțiva alți pași înainte, dar onorăm cu multă bucurie toate cererile care vin din America și sunt foarte recunoscătoare că brandul Malvensky este atât de iubit peste tot în lume.

Malvina Cservenschi

 

-Concurența?

-Urmăresc și învăț multe lucruri de la cele mai mari case de creație de bijuterii din lume. Concurența în sensul strict al cuvântului nu există în cazul Malvensky: sunt fie firme care copiază ad literam creațiile noastre – iar aici luăm măsurile legale necesare în fiecare caz în parte, pentru că produsele Malvensky sunt patentate și orice tentativă de copiere se sancționează conform legii; fie sunt companii care au propria viziune și fiecare dintre noi avem drumul nostru, stilul nostru și materializăm pasiunea noastră în mod individual.

-Ai pierdut vreodată? Cum depășești o dezamăgire în business?

-Businessul fără dezamăgiri este ca maratonul fără oboseală. Nu există așa ceva. Sigur că există multe momente grele, dar cu puțină maturitate, concentrare și susținerea potrivită lângă tine, poți transforma aceste momente în cele mai valoroase lecții de viață și de antreprenoriat. Vorba aceea „turn your sorrows into wisdom” – transformă-ți durerea în înțelepciune – este foarte adevărată. Acestea sunt momentele când înveți cel mai bine, cel mai durabil, cel mai „pe pielea ta”. Cheia este să nu uiți și să nu repeți aceeași greșeală. În rest…procesul de a gestiona o criză sau orice problemă, te face mai puternic și mai deștept.

Malvina Cservenschi

-Cum te poți asigura într-o lume în care în fiecare zi e inventat și lansat ceva nou că ideea ta nu va fi un eșec?

-Malvensky nu este despre nou, nu este despre trenduri și, deci, nu este în pericolul de a fi în afara trendurilor. Piesele malvensky vin din istorie, cultură, tradiții, simboluri și ele vor dăinui multe generații de acum încolo. O piesă malvensky poate fi purtată la fel de bine de o tânără cool cât și de mama sau bunica ei. Poate fi dăruită la fel de bine în familie cât și în cadrul corporațiilor sau instituțiilor. Avem case regale, ambasade, instituții, cât și perechi de îndrăgostiți, tineri foarte cool sau oameni de afaceri …toți purtători de Malvensky, potrivit lor și dorințelor lor.

Malvina Cservenschi

-Cu siguranță ai și tu o sursă de inspirație care te face de fiecare dată să lansezi un produs nou și să nu renunți, atunci când alții renunță. Cine e sursa ta de energie?

-Pe scurt, mă inspiră trecutul, prezentul și viitorul.

Trecutul –prin studiul aproape zilnic pe care îl fac în culturile lumii, în tradițiile și simbolurile românești sau ale altor țări. Așa s-au născut colecțiile inspirate din creațiile lui Brâncuși, la care țin enorm și în spatele cărora se află o muncă asiduă.

Prezentul – mi se întâmplă ca atunci când mă plimb sau călătoresc într-o altă țară, să mă inspire un peisaj, o stare, oamenii de acolo. De exemplu, când am fost în Maroc acum un an, mi-au rămas ochii asupra unui motiv oriental pe care îl regăseam fie în ușile clădirilor, fie în desenele de pe hainele tradiționale, fie în ferestrele vechi, etc. Și am rămas cu acel motiv în minte și în suflet mult după întoarcere. Așa se face că acum voi lansa o colecție superbă intitulată 1001 nopți inspirată din acel motiv oriental atât de special.

Viitorul – dorințele oamenilor mă inspiră de multe ori în a decide următoarea colecție la care lucrez. Astfel că, acum am multe idei în desen, pentru că vin multe dorințe de la iubitorii malvensky către mine.

Malvina Cservenschi

Malvina Cservenschi

-Care sunt cele 3 reguli de stil de care ții cont mereu?

Stilul meu vestimentar are legatură cu stilul meu de viață și cu felul meu de a fi. Practic, simplu, accesorii și accente care îmi atrag atenția în acel moment, menite să îmi ofere o stare bună.

-Haina îl face pe om?

-Sigur că haina te poate pune în evidență într-un mod avantajos sau dimpotrivă. Este foarte important cum alegi să te prezinți. Chiar dacă nu este esența, haina influențează în mod direct modul cum ești perceput, pentru că alegerile tale spun multe despre tine.

-În programul tău zilnic există rubrica ”timp liber”? Cum îți reîncarci bateria?

-Obligatoriu. Le numesc, împreună cu business coach-ul meu, quality breaks. Am învățat să pun valoare timpului liber, să nu îl folosesc oricum, ci să îl prețuiesc, să fac lucruri care mă încarcă, care mă ajută și mă susțin. Am învățat să elimin tot ce este negativ din jurul meu. Astfel, mă întorc din timpul liber și mai concentrată și mai cu poftă de muncă. Timpul meu liber nu mă defocusează, ci mă susține. Iar el vine în multe forme: pauze mici, cum ar fi un prânz într-o locație superbă și o companie pe măsură, sau o oră de înot sau de sală, un film bun sau, cel mai drag mie, timp petrecut cu cărțile despre Brâncuși, despre tradițiile și simbolurile românești, în care navighez, cu cafeaua în mână, prin minunile lăsate de valorile românești moștenire acestei societăți. Un alt mod aproape necesar mie de a-mi petrece timpul liber este acasă la părinții mei, la Londra. Nu e loc unde să primesc mai multă iubire și stare de bine ca acolo, în sânul familiei mele. Este locul unde mă întorc foarte des pentru a mă deconecta.

Malvina Cservenschi

-Iubești? Cum definești tu iubirea?

-Iubesc mult. Tot ce fac este din iubire. La propriu. Iubirea de sine, iubirea pentru cei din jur, pentru mediul în care trăiesc și cum am grijă de universul meu. Chiar și Malvensky este despre iubire, despre emoții și în serviciul legăturilor dintre oameni. Mult, foarte mult din ceea ce facem, fiecare dintre noi, pleacă din iubire sau din lipsa ei… Este motorul multor decizii și pilonul principal în viața fiecărui om, pe lângă sănătate. Iar cât de sănătoși suntem ține, din nou, de cât de mult ne iubim, ne respectăm, ne îngrijim.

-Succesul este…

-Succesul are atâtea forme și fețe câți oameni vedem în jurul nostru. Fiecare își are propria idee de succes, care se schimbă de multe ori în decursul unei vieți. Azi, pentru mine, succesul este să pot fi, să pot face și să pot contribui ca până acum și din ce în ce mai frumos, mai așezat și mai durabil.

Malvina Cservenschi

-Ai fost la Chișinău? Ce știi sau ce părere ai despre Chișinău/Moldova?

-Veselie, ambiție, deschidere, potențial.

-Ce mesaj ai pentru cititorii Everyday Journalism?

-Spor și baftă în tot ceea ce faceți! Cu speranța că ne vom vedea într-o bună zi la Chișinău.

Autoare: Victoria Ungureanu

Sursa: Everyday Journalism

Foto : Andreea Iancu

Ținute: Rhea Costa 

Accesorii: Malvensky