O moldoveancă a lansat prima agenție de „INFLUENCER MARKETING” în România și Moldova

Maria BagrinMaria Bagrin – la Chișinău o cunoașteam ca fiind stilistă în mai multe proiecte, acum însă Maria a transformat job-ul și pasiunea pentru stil în ceva mai mult, alături de o echipă numită MAKEOVER BURO. În ianuarie 2017 s-au lansat pe piața din România, dar spun că nu renunță nici la clienții din Republica Moldova. 

Ce semnifică noțiunea de „INFLUENCER MARKETING” și cât de important este să te promovezi online dozat și prin intermediul bloggerilor și vloggerilor, afli din interviul realizat cu echipa MAKEOVER BURO.

– V-ați lansat acum câteva luni la București ca agenție de brand și influenceri pentru companiile din România și Moldova. Ce v-ați propus să realizați?

Maria Bagrin Datorită faptului ca în ultimii ani, lumea digitală și tot ceea ce ține de domeniul online avansează cu pași considerabili, tot mai multe branduri își orientează activitatea pe rețelele sociale, pentru a ține mai aproape cumpărătorul și pentru a-l familiariza cu un anumit produs. În ultimii ani, din 2009 până în 2016, vânzările companiilor mari și brandurilor de lux au crescut de 4 ori mai repede față de cei care se bazează mai mult pe offline. De ce? Datorită activității intense pe instagram și anume, promovându-și produsul cu ajutorul bloggerilor și influencerilor cu mii de followeri. Este în interesul nostru să colaborăm cu brandurile internaționale care au deja o influență pe piața din România și nu doar, înțeleg serviciul de influencer marketing ca pe un MUST, iar când e vorba despre brandurile de la noi suntem foarte bucuroși să-i familiarizăm în legatură cu acest fenomen și să le oferim asistența noastră profesională pe tot parcursul unui proiect – de la dezvoltare până la implementare.

– Cu ce nou vine compania voastră? Care e povestea voastră?

 MAKEOVER BURO este în primul rând o agenție digitală cu o echipă tânără și foarte creativă, iar pe lângă aceasta am introdus în exclusivitate serviciul de INFLUENCER MARKETING, pentru a fi unici pe piață.

marketing

– Câți sunteți în echipă și ce proiecte ați reușit să realizați? Ce experiență aveți în domeniile/serviciile pe care le oferiți?

 Suntem două persoane main, care ne ocupăm de idei, proiecte, colaborări creative, activări de campanii, relații media și creare de content. Pe lângă noi, mai avem și un graphic designer și social media specialist.

Dacă e să vorbim despre piața din România am reușit să realizăm proiecte pentru brandul românesc Concepto Line, magazinul multibrand SPORT/COUTURE, salonul BROW BAR & more etc. În Chișinău am colaborat cu restaurantul 2nd Avenue, My London Shop etc. Avem o experiență în fashion și domeniul digital. Pe lângă asta, ne menținem informați cu cele mai noi trend-uri și tehnici pe digital, citind lectura de specialitate.

– Cine este fondatorul proiectului?

 Maria Bagrin – IT girl, fashion & digital obsessed. S-a mutat cu traiul în București și după o perioadă în care a discutat cu mai mulți agenți de PR, despre cum ar putea ei să o ajute în colaborările cu diverse branduri, iar ei nu prea înțelegeau despre ce este vorba, a transformat MAKEOVER BURO într-o agenție, unde pe lângă ea, acum și alți bloggeri încheie contracte cu brandurile de la noi, dar și cele de peste hotare.

Andra

– Cum e să lucrezi cu influencerii din România?

 Este ușor să lucrezi cu ei atâta timp cât sunt potriviți pentru produsul pe care îl promovează, înțeleg foarte bine ce trebuie să facă și sunt și ei mulțumiți de rezultatul final.

– Cu ce influencer ați colaborat și de ce?

 Pe beauty colaborăm cu vloggeri, pe fashion – cu bloggeri, pe travel cu fotografi, pe food cu food bloggeri.

La moment, avem la activ campanii cu Cristina ICH, Laura Giurcanu și alți bloggeri/vloggeri recunoscuți în digital.

– Care e cea mai corectă alegere de promovare online în viziunea voastră? Fotografii? Video? Blogging?

 Depinde și aici foarte mult de produs și client. Se întâmplă ca un brand să interacționeze mult mai bine cu consumatorul sau prin facebook de exemplu, atunci planul de promovare este cu totul diferit decât cel de pe instagram, snapchat, linkedin sau blog.

marketing

– Promovarea are program? Ne promovăm rar și bine sau dozat în fiecare zi/lună?

 Studiile din ultimii 5 ani au demonstrat că o treime din achizițiile făcute în magazine sunt influențate de ceea ce consumatorul vede online, pe rețelele sociale, blog sau instagram, deci cu cât mai des cu atât mai bine. Din această cauză clientul trebuie să vină întotdeauna cu un buget, iar noi il putem diviza pe etape sau perioade.

De fapt, mijlocul de aur ar fi promovarea nici prea puțină, nici multă: potrivită. Dacă postezi prea des, riști să sufoci followerii și atunci îi poți pierde ca și clienti. Postările trebuiesc dozate și să fie constante, iar aici venim noi cu ajutorul nostru.

fashion

– Ați avut anumite provocări? Care?

 Cea mai mare provocare este mereu lupta cu noi înșine. Facem tot ce ne stă în putință pentru a excela, a deveni mai buni și mai creativi.

Provocarea pe care ne-am asumat-o încă de la bun început a fost să putem defini influencer marketing-ul și să putem convinge de utilitatea acestuia pe piață.

makeover buro– De ce ați ales Bucureștiul? Și de ce nu renunțați la piața din Chișinău?

 Bucureștiul are un market mult mai deschis spre Europa. Iar noi, dorind să ne extindem la nivel internațional, am considerat că piața din Bucuresti este mult mai favorabilă, vorbind nu doar despre client ci și de consumator.

Nu am considerat oportun să renunțăm la piața din Chișinău atâta timp cât observăm o dorință de crștere manifestată de o evoluție frumoasă în ultimii doi ani.

– România este o piață mare, dar și concurența persista. Cum sunteți pregătiți să-i faceți față?

 Acolo unde există concurență, există și determinare. Determinarea de a fi mai buni, mai puternici, mai creativi. Concurența nu ne doboară, ba din contra, ne propulsează și mai mult înainte. De altfel, acesta fiind și motto-ul nostru: „Noi îți propulsăm brandul spre un nou nivel!”.

makeover buro

Sursa: Everyday Journalism

Foto: arhivă personală