Popularitatea virtuală: followeri cumpărați pe Instagram

Am depășită perioada când de popularitate se bucurau doar vedetele. Astăzi în online oricine își poate construi popularitatea pe un cont de instagram, de exemplu. Diferența e că unii o obțin muncind și cu followeri reali, alții doar investind în câteva aplicații care le aduc followeri noi, ce-i drept printre ei fiind majoritatea conturi fake, deci contul în rezultat devine unul fake.  Am decis să dezbatem acest subiect cu 3 dintre instagrammerele din Moldova pasionate de acest domeniu și care au reușit să obțină popularitate.

Pe scurt, indiferent de platformă – Instagram, Facebook sau Youtube, influencerii sunt cei care stabilesc cel mai bine conexiunea dintre un public țintă și un comunicator. Aceștia sunt cei care își inspiră, motivează și încurajează followerii cu un conținut original și interesant. Aceasta le oferă posibilitatea de a aduna un public relevant în aceleași interese și scopuri. Dacă reușești să-i atragi printr-un conținut diferit de ceilalți, atunci aceștia te vor urmări și-ți vor încuraja activitatea.

Cristina Tabun, fashion, beauty și travel bloggeriță, a reușit să adune peste 3000 de followeri pe pagina sa de Instagram. Aici aceasta publică imagini de calitate cu outfit-uri sau make-up sau rezultatele colaborărilor sale cu branduri internaționale. Aceasta spune că ,,urmăritorii au un rol foarte important în formarea fiecărui blogger sau influencer. Dar cred că e o muncă comună sau 50/50. E nevoie să creezi o legătură mai specială cu cei care te urmăresc și te străduiești să o menții prin postări și sfaturi utile’’.

Tot de aceeași părere este Rodica Rusu Eșanu, jurnalistă și bloggeriță cu peste 25.000 followeri pe Instagram: ,,Nu este mare secret, cu cât ești mai active  și postezi mai des, evident conținut interesant, cu atât pozele devin mai virale și lumea te urmărește tot mai mult. Probabil și faptul că am activat în mass-media a contribuit la asta’’. 

Se pare că aceste reguli funcționează și în cazul Vladei Cotorobai. Bloggerița cu peste 8.000 de urmăritori spune că ,,nu exista o metodă fixă de dezvoltare a Instagramului, pur și simplu țin cont de graficul postărilor, țin să interacționez cu lumea care mă urmărește, fie prin comentarii la poze sau prin mesaje în privat. La fel încerc să fiu cât de activă posibil.’’

Pentru mulți nu este un secret că platforma de Instagram poate deveni o sursă de venit considerabilă. Aceasta deschide posibilități enorme pentru cei pasionați de blogging. Așa mulți dintre cei care au reușit să impresioneze un public destul de mare, ajung să colaboreze cu diferite branduri sau chiar să devină influenceri. Principalul criteriu pentru aceasta este numărul de urmăritori. Cu cât mai multă lume te urmărește cu atât cresc șansele de a fi contactat de un reprezentat al unui brand pentru o eventuală colaborare. Totuși pentru a aduna un public real este nevoie de timp și de multă muncă, de aceea tot mai mulți folosesc aplicații sau programe speciale de cumpărarea a followerilor. Această metodă este, însă, una necinstită și neeficientă. Cu ajutorul acestor aplicații poți primi un public fals sau care nu este interesat de activitatea ta. Aceștia pot fi oameni din țări precum India, Turcia sau China, vorbitori de altă limbă, din alte domenii sau chiar nişte roboți. Acești followeri te pot face ,,popular’’ peste noapte, însă nu și de succes. Iată de ce: ,,Colaborez cu multe branduri locale și internaționale, care având un renume mondial, pot detecta cu ajutorul multor programe cât de real este un account de Instagram, ce urmăritori și engagement are. Mai mult, în ultima perioadă, algoritmul Instagram este adaptat în așa mod încât cei care utilizează like-ri și followeri falși, au doar de pierdut’’, spune Rodica Rusu Eșanu.

Cristina Tabun spune că ,,niciodată nu am apelat la nici o aplicație de cumpărare a followerilor, deși primesc zilnic diferite oferte pe email. Nu mi se pare nici interesant și nici cinstit. E foarte amuzant să observi cum peste noapte crește numărul de urmăritori, iar contentul rămâne la fel de prost. Eu cred că e foarte important să fii sincer mai întâi cu tine însuți, apoi și cu ceilalți’’.

Dorința de a deveni popular, trebuie însoțită, neapărat, și de dorința de a munci asupra unui conținut util pe Instagram. Altfel popularitatea poate servi în detrimentul succesului. Această idee este susținută de Rodica Rusu Eșanu, care spune că nu a apelat la aplicații de genul dat și nici nu sfătuiește pe nimeni să o facă: ,,Reach-ul și engagement-ul organic sunt cele mai bune. Am urmărit și nişte cursuri online de dezvoltare a brandului propriu pe Instagram de la un specialist american. Astea sunt chestii utile de știut pentru toți cei care doresc să-și dezvolte paginile de pe rețelele de socializare. Acum fac parte din Trending Influencers – cea mai mare agenție de influenceri din România powered by Global Records. Nu cred că ajungeam să fiu acolo dacă apelam la followeri și like-uri false’’.

Așadar să optăm întotdeauna pentru un public real și activ, să fim mereu destul de ingenioși și dedicați pentru a fi mereu pe unda flexibilă a Instagramului. Așa vom obține rezultate care ne vor aduce cu sine neapărat și un profit binemeritat. Iar spre final un sfat de ansamblu de la Vlada Cotorobai: ,,Publicul real e cel mai eficient, cu ajutorul lor engagementul crește și profilul tău poate ajunge în top. Important e să-l menții, să postezi constant, să urmărești alți oameni cu influență, să găsești un limbaj comun cu toți urmăritorii tăi, să-i răsplătești prin diferite concursuri etc. Nu contează cantitatea, ci calitatea postărilor tale, iar dacă vei fi apreciat pentru ea de către un public fals, atunci pot spune că ai eșuat total ca influencer’’.

sursa foto: Mediakix

sursa foto: Mediakix

Why fake followers on Instagram are a huge problem for brand? Asta e următoarea întrebare la care ne dorim să găsim un răspuns într-un alt articol 🙂

Autoare: Axenia Samocrainaia

Sursa: Everyday Journalism