Succesul și sacrificiile. 3 reguli//EDITORIAL

Anul 2013. Într-o noapte când somnul vine greu, însă în schimb vin ideile… un eveniment al pistruiaților. Sună cam straniu, mă tem să nu pară banal, însă dimineața tot cu ideea asta mă trezesc. E din lista aia cu idei pe care nu le poți uita… un eveniment al pistruiaților și al pistruiatelor.

Fără buget. Fără experiență de a organiza evenimente. Fără parteneri. Tot ce aveam era o idee. Atât. Și astăzi cred că tot ce contează este ideea, pentru că pe celelalte le poți obține dacă totul pornește de la o idee bună, o idee pe care n-ai plagiat-o, n-ai readaptat-o. Este o idee în care te regăsești și știi că se pot regăsi alți sute de oameni pistruiați. Deci prima regulă e să începi cu o idee foarte bună!

Nu ai locație și nici măcar vreo idee cum o poți obține gratuit, însă îți reușește. Reușești să îți stabilești o întâlnire cu directorul Parcului Dendrariu și îi dai de înțeles că nu organizezi ceva comercial din ce ți-ar putea rămâne și ție, și ai putea plăti și administrația parcului. Ai doar o idee. Nu-mi mai amintesc exact cum l-am convins pe director să-mi ofere locația, însă da-ul acelui om mi-a dat aripi. Deși aveam locație, nu aveam multe alte lucruri… de exemplu, electricitate. Soluția? Găsește niște generatoare! Am nevoie de tehnică, însă nu am banii necesari să o achit.

N-o să uit niciodată primul meu eveniment și primul parteneriat de 1 000 de lei. Atât aveam nevoie după calculele mele pentru a organiza un eveniment în aer liber și atât am solicitate de la partener. Nu aveam nevoie de niciun leu în plus. Ideea mea transformată în realitate valora mult mai mult decât oricare altă remunerare. Acum pot spune că acea primă experiență este totul. Fără acea experiență nu aș fi avut celelalte experiențe care au urmat. Așa că regula nr. 2 este să începi și să ai determinare, să îți asumi riscuri, să știi cum să depășești situațiile stresante și da, să găsești bani pentru ideile tale.

O petrecere a pistruiaților suna bine, dar ce vor face acei oameni? E bine că pe-atunci aveam în echipă o tânără la fel de derminată. Pe unii oamenii faini i-am adus eu, pe alții i-a adus ea – Nicoleta Sergentu îi spune (astăzi ea are proiectul „Cuconada mireselor”). Toți acei oameni (persoane publice) au venit de dragul acelei idei, pentru că dintr-o mie de lei de unde să-i plătești? Și regula nr. 3 este să știi să găsești oameni care să te susțină, de multe ori cu investiții zero.

Deși au trecut aproape 4 ani din acea zi când am lansat în Republica Moldova proiectul pistruiatelor, pentru că pistruiații deocamdată sunt pasivi, astăzi sunt la fel de actuale acele 3 reguli. Între timp am organizat 2 ediții Voice of Journalism, 2 ediții a proiectului pistruiat și alte proiecte mai mici, unde cele 3 reguli au fost mereu actuale.

Cam așa am lansat și site-ul Everyday Journalism. Cu investiții zero. În 2017 proiectul este unul monetizat după mai puțin de 2 ani activi de investiții… zic de timp, idei, proiecte, parteneriate (tot investiții sunt, mai ales că la început nimeni nu vrea să te plătească pentru ceea ce faci, deși o faci bine și cu entuziasm). Da, în doar 2 ani poți transforma ceea ce a fost un simplu site într-un proiect care îi face pe oameni să își dorească să îți fie partener, să fie promovați și să afle cum? cum îți reușește?

M-am gândit mult timp dacă…. dacă e timpul potrivit să spun ce știu, ce am trăit, ce opinii am și cum îi pot inspira pe alți oameni care vor să pornească ceva de la zero sau au pornit, dar au nevoie de acel ceva care să-i facă să continue. Și eu am avut nevoie de asta. Am participat la multe traininguri organizate de mentorii mei de la care am învățat multe lucruri – Angry Business. S-au adunat însă experiențe, concluzii, dezamăgiri și tranzacții de succes despre care nu înveți nici din cărți, nici din traininguri. Pe astea le trăiești, le analizezi și înveți ceva din ele… ceva ce îi poți învăța și pe alții. Poate e prea mult spus să îi înveți. Însă sigur îi poți face să-și analizeze altfel povestea și posibilitățile.

Și m-am gândit… să organizez întâlniri cu oameni care vor să afle asta de la mine. Și n-am mai organizat… pentru că oamenii au venit singuri la mine. Echipa Asociației Patronale din Industria Ușoară (APIUS) a venit cu invitația de a fi speakeră în proiectul „MON TALK”. Așa că vă aștept cu drag pe toți cei care își doresc să afle cât de important este ca atât tu, cât și compania pe care o conduci, să deveniți un BRAND. Iar despre ”un eveniment cu impact”, care vă ajută să vă promovați brandul personal și al companiei, voi povesti la data de 29 mai, ora 13:00 la QBar. 

Cu drag,
Victoria Ungureanu
fondatoarea Everyday Journalism & Events

victoria ungureanu