T Testez cu Eugen Botnaru: ,,Misiunea proiectului este de a oferi insight-uri’’

Absolvent a două facultăți –  Jurnalism și Comunicare Publică și Business și Administare, Eugen Botnaru reușește să le combine astăzi cu plăcere și cu succes. Are în spate experiențe din sfera televizunii, a radioului și a Relațiilor Publice, însă ceea ce a rămas aproape de el este moderarea și prezentarea evenimentelor. Asta însă nu e tot, el a fost cel care a lansat proiectul „T Testez”, un video blog despre oameni și cu oameni de succes. Mai jos aflați și voi detalii despre activitatea lui Eugen, o activitate care cu siguranță vă va inspira și vă va face să fiți mai buni, pentru că asta își propune el de fiecare dată prin realizarea filmulețelor sale.

-Dai dovadă de calități oratorice foarte bune. Se datorează asta facultății de jurnalism?

-Nu neapărat. Eu cred că am parcurs cele 10.000 de ore necesare ca să devii la un moment dat profesionist într-un anumit domeniu. Atunci când faci un lucru destul de des, ajungi să fii cel mai bun în acel domeniu.

-Cum ți-a venit ideea de a crea un proiect în care vei pune la testare? Cine te-a susținut?

-T Testez-ul l-am început acum doi ani în urmă. Inițial, acest proiect a fost un vlog în care se testau mașini, oameni, etc. La început am implicat vedete ca să prindă la public – au fost patru ediții cu vedete în mașină. Totuși aceste ediții nu m-au mulțumit, pentru că nu am reușit să transmit mesajul dorit. Erau niște ediții despre ,,încă un fel de interviu cu vedete’’ – nu era nimic fabulos și am renunțat la idee. După un an jumate, când am înțeles care este de fapt misiunea unui video blog, am preluat această activitate.

-Care este motivul pentru care ai decis să reîncepi video blogul, de această dată știindu-i misiunea?

-L-am reînceput într-o oarecare măsură din necesitate. Am reușit să găsesc un content relevant și nu am dorit să îl țin doar pentru mine. Apoi, necesitatea de a fi mereu în preajma oamenilor de succes, care gândesc la dimensiunea largă, oameni care întotdeauna o să te molipsească de ceva util. Așa, după fiecare zi de filmare a unei ediții de T Testez, încă câteva zile bune sunt încărcat de energie pozitivă.

-Care este conceptul proiectului T Testez și ce aduce el nou pentru publicul virtual?

-Noi încercăm să oferim o informație pe care ai fi citit-o într-o carte scrisă de un om de succes, doar că într-un timp mai scurt – 30-40 min cât durează un vlog. Misiunea proiectului nostru este de a oferi insight-uri – luminița care se aprinde în minte în momentul când ai auzit un cuvânt sau o frază, înțelegând ce te-a stopat poate mai mulți ani. Urmează să implementezi acest insight în viața ta și să ți-o schimbi. Ideile nu vin singure, ele sunt însoțite de o părere din preajmă, de aceea oamenii merg la psihologi, la analiști de afaceri, la traineri sau la consultanți. Așa poți afla un răspuns, poți găsi o idee sau o sugestie.

-Ai ales video blogging-ul ca suport pentru ideea ta. De ce video blogging?

-Vlog-ul este ceea ce îți permite să transmiți un mesaj unui public larg, fără să fii angajat la o televiziune. Deși de ceva timp vlogurile T Testez apar și la TV, totuși asta nu îmi impune nici o restricție și doar eu decid ce va fi difuzat.

-De unde te inspiri și te motivezi pentru video blogul tău? Este un proiect comercial?

-Este un proiect comercial în perspectivă. Evident, de aici vine și motivația, pentru că noi avem gândire antreprenorială. Misiunea acestui vlog este de a descoperi oameni de succes pentru alți oameni, care vor putea prelua informații utile și să le utilizeze pentru a deveni mai buni, iar afacerile lor mai profitabile. Ar fi banal dacă noi am face un vlog despre business și nu ne-am aștepta să câștigăm bani din el.

-Ce se află în spatele imaginilor de pe youtube? Cu ce vă confruntați în timpul filmărilor, interviurilor etc?

-E super tare. Ceea ce se vede pe youtube este exact ceea ce se află în spatele camerei. Noi filmăm tot din prima, după care edităm. Mulți se așteaptă ca noi să filmăm așa cum asta ar face o televiziune, din mai multe încercări, însă noi filmăm viața, pentru că vlogul o reprezintă.

-Care este aspectul cel mai important într-un blog video?

-Să transmită un mesaj concret, astfel încât omul care a privit acel video să nu zică că a pierdut timpul în zadar. Conținutul trebuie neapărat să fie relevant, iar implementarea acestuia pe măsură. Așa va urma și câștigul de bani din asta.

-Ce înseamnă un video blog de succes? Prin ce se măsoară acesta?

-Vizualizările. Mai multe vizualizări, mai multe șanse de a avea sponsori.

-Cum estimezi valoarea filmulețelor de pe youtube și ce posibilități deschide această platformă?

-Această platformă este o tendință de moment și de viitor, o nișă încă neocupată în Republica Moldova și România. Internetul este plin de prostie, de aceea contează foarte mult ce vrei să spui și să oferi un content sănătos, relevant. Totuși noi ne-am retras de pe youtube, înlocuindu-l cu Facebook. Oamenii din Moldova nu au obișnuința de a se abona și se lasă tot mai greu convinși de a accesa cu un click adăugător o altă platformă, care la rându-i îi poate redirecționa prin diferite aplicații, deci mai multe click-uri, mai mult timp, respectiv el renunță la vizionarea video-ului. Plasând video-ul direct pe Facebook, acesta poate fi vizualizat mult mai rapid și ușor.

-Cine este publicul țintă al acestui proiect și cum îl atragi?

-Din statistici am observat că omul care ne privește are între 18 – 35 ani. În primele ediții ofeream cadoruri din partea invitatului, acum mă orientez la atragerea publicului print-un conținut relevant.

-Ai reușit să interacționezi cu mai mulți oameni de succes. Care este formula succesului?

-E foarte important să faci ceea ce îți place, să ai o expertiză în asta și neapărat să câștigi din asta bani. Să trăiești fiecare zi din viață la intensitate maximă, însă productiv, nu visând. Să faci mereu ceva pentru scopul propus și să fii la nebunie pasionat de asta.

-Cum descoperim în noi talentul pentru ceva anume, pentru ca mai apoi să facem asta din plăcere?

-Un lucru este sigur – nu toți oamenii au gândire antreprenorială și nici nu e nevoie de asta. O foarte mare parte din noi se simt bine lucrând pentru o companie, alături de o ehipă cu care interacționează, dezvoltându-se și primind un salariu lunar. Deci, asta poți simți și așa știi exact dacă ai nevoie de un șef sau dorești să hotărăști singur ce trebuie să faci.

-„T Testez” testează oamenii de succes. Cum te testează acest proiect personal pe tine?

-Emisiunile noastre nu sunt statice, de aceea trebuie să fiu mereu dinamic ca să ofer un conținut colorat, interesant și inspirațional. Totodată acest proiect îmi oferă posibilitatea de a petrece timp cu aceste persoane, să stabilesc niște relații mai strânse și potențiale colaborări.

-Care este provocarea cea mai mare cu care se poate întâlni un blogger și cum o poate depăși?

-Eu nu cred că astăzi poți avea anumite provocări în ceea ce ține de tehnică sau de platforme de plasare a video-urilor. Atâta timp cât ai ce spune, nu este importantă calitatea vizuală. Provocări pot apărea la capitolul inventivității, însă dacă tu știi ce vrei să spui și știi că asta e important să spui, atunci poți folosi și camera unui simplu smartphone.

Sursa: Everyday Journalism

Reporteră: Axenia Samocrainaia

Fotografă: Victoria Tihonova

Locație: OSHO bar&kitchen