INTERVIEWS SPECIAL

Alexandru Lebedev despre #diez.md: Noi vrem ca tinerii să fie așa cum simt

Sunt tineri și scriu despre și pentru tineri. De ceva timp, site-ul de știri pentru tineri, #diez.md, face o adevărată revoluție în mediul virtual. Cum? Știri haioase, interviuri cu tineri și multe informații utile. Am fost curioși să aflăm cum e să pornești un proiect online și să câștigi încrederea cititorilor. Alexandru Lebedev, CEO și Fondatorul diez.md, ne-a spus ce își dorește să obțină împreună cu echipa sa, cu ajutorul unui proiect dedicat tinerilor.

-Cum ți-a venit ideea proiectului online ”#diez”? și de ce diez?

-Ideea unui portal de știri pentru tineri, unde să scriem despre ei și despre ce îi interesează pe ei, să-i ascultăm și să luăm lucrurile bune. Un loc unde să nu fie fie sursa de informație pe de o parte și cititorul pe de alta. Ci anume cititorul aflând ce se întâmplă să se simtă parte a grupului din care face parte, iar #diez să fie parte din fiece grup, iar dacă cititorul are ceva de spus sau de propus, sau să spună ce îl interesează, noi îl ascultăm.

Un site de știri fără senzaționaluri, șocanturi, nemaipomenituri, un site de știri fără breaking news la fiece cinci minute, un site de știri care nu doar se ține pe știri politice, ci pe lucruri care contează pentru tineri și persoanele care se simt tineri.

Ideea a apărut la o bere, în timp ce discutam cu niște prieteni despre de ce nu se întâmplă lucrurile în Moldova. O perioadă ideea a stat în aer, apoi am înțeles că în loc să te plângi ar fi bine tu să încerci să faci lucrurile cum le vrei.

d

-De ce un site pentru tineri și ce aduce nou acest proiect?

-Un site de știri pentru tineri deoarece aceasta e vârsta când persoanele caută, persoanele vor să știe, persoanele se expun asupra lucrurilor care le plac sau nu, vârsta la care persoanele sunt rebele și sunt în căutare de o cale.

#diez vine să selecteze din tot amalgamul de informații zilnice, știrile care contează, și care sunt relevante tinerilor. Echipa #diez este la fel o echipă tânără, entuziastă și încercăm să scriem despre lucruri care ne frământă pe noi ca tineri, lucruri care frământă și grupurile noastre de prieteni și grupurile grupurilor noastre, până când înțelegi că toți suntem conectați și căutăm lucruri asemănătoare.

Încercăm să fim fără emoții și să furnizăm mai multe informații fără adaosuri suplimentare.

d6

-De la lansare (când v-ați lansat?) care e impactul? 

-Neoficial am început a lucra, construi, planifica pe 14 aprilie 2013, însă public ne-am lansat la sfârșitul lunii iunie, într-o zi caldă de vineri.

Creștem de când ne-am lansat, în octombrie am avut 64.000 de vizitatori unici și aproape 200.000 de vizualizări.

De când ne-am lansat încercăm să ascultăm ce ne spun cititorii, și să ne concentrăm să găsim informațiile de care au nevoie. Ne place să comunicăm cu cititorii, și să creștem odată cu ei.

-Cât de greu ți-a fost cu partea financiară?

-Partea financiară niciodată nu e ușoară, mai ales când încerci să înțelegi sistemul după care lucrează o companie. Proiectul a început cu un startup, cu deadline-uri și KPI-uri bine definite.

d3

-Câți sunteți în echipă și cum e să fii omul care-i motivează și-i inspiră să realizeze materiale interesante?

-În echipă încercăm să fim 6 (unii spun că este un număr frumos), însă unele persoane mai apar, altele mai dispar. Și într-o echipă ca și oricare echipă de CUC, de lucru, sau de fotbal, trebuie mereu să te concentrezi și e foarte bine când fiecare face ceea ce îi place. Iar noi încercăm să facem lucruri utile care ne plac, și plac și cititorilor.

vv

-În mare parte, ce promovează site-ul vostru?

-Noi vrem ca tinerii să fie mai informați, să acționeze în loc să se plângă, să fie mobili, activi, degajați, toleranți mereu să implementeze ideile pe care le au. Noi vrem ca cititorii noștri să călătorească mult, să citească și să aprecieze lucrurile de calitate, să afle de lucrurile pe care nu le știau sau le află mai greu, aici fiind evenimentele sau bursele care există (categoria Oportunități).

Să nu se teamă de lucrurile care le plac, să poată să se expună referitor la lucrurile pe care le află sau care nu le plac, sau le plac foarte mult (categoria Știrile tale). Mereu să descopere lucruri interesante, curioase, utile și relevante.

-Tu ai absolvit o facultate de jurnalism. Cum te ajută cunoștințele acumulate în dezvoltarea acestui proiect online?

-Pentru a scrie știri, trebuie să ai la bază ceva din jurnalism, pentru a știi când să te oprești din senzațional și să pui accent pe calitate și cercetare. Cred că mult m-a ajutat și faptul că am scris pe blog și diferite platforme până acum, și că am lucrat ca și social media manager, pentru a înțelege spre ce lucrurile se îndreaptă tinerii. Dar până nu încerci, nu știi cum e.

d4

-Descrie în câteva cuvinte cum sunt tinerii de astăzi? Crezi că site-ul diez, cu ajutorul conținutului de pe site, îi învață să fie altfel?

-Tinerii nu numaidecât să fie altfel, noi vrem ca tinerii să fie așa cum simt, iar noi îi ajutăm cu informații, cu lucruri care au nevoie pentru a putea fi așa cum vor ei să fie. Călători, visători, curioși. Vrem ca tinerii să poate alege ce le place și ce nu le place, noi le oferim opțiuni, iar ei decid dacă le place sau nu. Important e ca cititorii să reacționeze la ceea ce publicăm noi.

-Merită lansarea unui produs media online?

-Lumea trece pe online, și e și normal să se înceapă fragmentarea, în lucruri ce plac, comunități și lucruri care sunt căutate.

v

Un mesaj pentru potențialii cititori diez.

-Orice ați citi în altă parte, fiți siguri că la noi veți găsi mereu ceva nou și interesant, și nu pentru că așteptăm să apară ci pentru că noi căutăm, cercetăm și găsim lucrurile interesante și utile pentru voi. Pentru că #diez este un site de știri pentru tineri.

POȚI CITI ȘTIRILE #diez.md AICI!

Autor: Victoria UNGUREANU

EVERYDAY JOURNALISM.COM

Comments are closed.