EVERYDAY STORIES INTERVIEWS SPECIAL

Alexandru Miron: Pentru mine Bubble Tea este ca prima dragoste!

Apariția noii băuturi în Republica Moldova și în România a constituit un adevărat fenomen. Bubble Tea a devenit una dintre preferatele băuturi nu doar a copiilor, teenagerilor, dar și a celor adulți. Ce l-a determinat pe Alexandru Miron să deschidă  aceste localuri și să creeze un nou brand, aflați din interviul ce urmează!

– Cum ți-a venit ideea deschiderii acestui local?Alexandru Miron
-Totul s-a întamplat în perioada în care îmi făceam studiile  în Germania și ca orice student aveam un job part time într-un magazin de haine, de care nu eram tocmai încântat, pentru că îmi doream mereu să fac ceva mai mult, să am propria afacere  în care să lucreze banii pentru tine și nu invers. Am văzut în centrul comercial în care lucram această băutura și mi s-a părut a fi ceva interesant. Apoi a urmat o documentare detaliată despre produs și am ajuns la concluzia că este o băutura deosebită,  care are potențial. Bubble Tea e ca prima dragoste pentru mine!
-Cât timp a durat din momentul în care ți-a venit ideea până la momentul inaugurării propriu-zise a  localului?
 -Au trecut circa 3 luni, timp în care am selectat furnizorul pentru materie primă, utilaje, am lucrat asupra conceptului, am vrut din start să creez un brand care în timp să concureze cu alte lanțuri renumite gen Starbucks care oferă băuturi nealcoolice.
Alexandru Miron
-Cum au fost primele luni de business? A fost din prima un succes sau au existat și anumite probleme?
-Primul local a fost deschis la Chișinau în Shopping Center Malldova, a fost un început de succes  în mare parte datorită faptului că am deschis localul în perioada sărbatorilor de iarnă și pentru că Bubble Tea era o premieră locală, oamenii fiind curioși să cunoască acest produs nou. Cu timpul am înteles că piața de desfacere din Chișinău e mică, forța de cumpărare este scăzută  datorită situației economice din țară și am ajuns la concluzia că extinderea va avea loc la București. Astfel,  în 6 luni după  deschiderea primului local la Chișinău am luat o decizie foarte  importantă din viața mea de a veni la București pentru a-mi  extinde afacerea.
Niciodată nu am să uit cât de greu mia fost la început, am venit pentru prima data și absolut singur într-un oraș necunoscut: a fost riscant, însă nu regret. Primul local l-am deschis în Centrul Vechi, pe cea mai veche stradă Lipscani la sfârșitul verii. Fiind o zonă îndrăgită de turiști și localnici ne-am bucurat de succes din primele zile. Declinul s-a produs o dată cu răcirea vremii de afară , lucru care m-a făcut să mai deschid un local într-un centru comercial, unde nu exista problema anotimpului și vremii de afară.
Care este profilul clientului vostru?
-Inițial am crezut că clienții Boba vor fi copii și teenagerii, deoarece suntem un brand modern, colorat și vesel. Însă cu timpul am înteles că maturii la fel iubesc băuturile noastre pe bază de ceai, lapte , iaurt, cafea,  care sunt nu doar delicioase dar și sănătoase.
Alexandru Miron
Aveți programe de fidelizare a clienților?
– Avem sistema de bonusuri: la 10 băuturi cumpărate – una este gratis și regulat oferim lvouchere cu discounturi: cum ar fi un pahar mare la preț de unul mic sau cumpără o băutură și a doua este gratis.
-Ai 2 localuri la București și unul la Chișinău, toate  fiind amplasate în zone foarte populate de oameni. Au devenit ele o fabrică de bani?
-Suntem abia la început de drum, e nevoie de ceva timp ca oamenii să ne cunoască produsul, pentru că într-adevăr este o băutură nouă pe piața din Romania și Republica Moldova, încă  nu toți au curajul să o  încerce. Tendințele și feedbackul de la client este unul foarte bun, ceea ce înseamnă că  există  toate premisele ca în scurt timp Boba să fie un proiect de succes.
Alexandru Miron
-Care este băutura cea mai apreciată de clienți?
-Bestseller este Lapte cu Taro, Cocos și Topping de Tapioca și Iaurt cu suc de affine și biluțe din suc de căpșune. Este de nedescris , trebuie doar încercat!
-Cum te-ai descurcat cu selectarea  personalului și pregătirea acestora?
-Fiind o locație atractivă și modernă am avut o mulțime de oameni dornici să facă parte din echipa Boba. Am ales în special persoane tinere, care sunt sociabile, deschise și care te salută cu un  zâmbet pe față. Un singur zâmbet îți poate face ziua mai frumoasă. Pregătirea a decurs bine, toate băuturile se prepară conform unor rețete tradiționale, iar lucrul este ușurat datorită numeroaselor utilaje performante,  pe care le puteți întâlni la Boba.
echipa
-Câte localuri de Bubble Tea mai sunt în lume?
 -Cred că au rămas puține țări pe acest glob în care să nu fie Bubble Tea, e o băutura, care a cucerit o lume întreagă. Știu că doar în Germania sunt peste 350 de localuri.
– Povestește-ne despre un caz inedit, ce  a rămas în istoria Bubble Tea.
-Cel mai hazliu caz e probabil ziua in care dintro greșeală am rămas fără paie, lucru fără de care e imposibil de consumat Bubble Tea, deoarece e nevoie de paie special făcute extra pentru bubble tea, în ziua respectivă am fost nevoiți să închidem localul cu câteva ore mai devreme.
consumatori
Autor: Nicoleta SERGENTU
EVERYDAY JOURNALISM.COM

Comments are closed.