INTERVIEWS SPECIAL

Cristina Evtodii: Acolo unde sunt succese, sunt și insuccese

Ei îi reușește să pună în valoare calitățile personajelor din fotografii. Cum îi reușește? Probabil, pentru că firea ei energică, talentată și pozitivă, este molipsitoare. Cristina Evtodii, fotograful, jurnalistul și mai nou, PR-istul, pe care îl cunoaște multă, multă lume din mediul virtual, și nu doar.  Am fost curioși să aflăm cine sunt pentru ea cei peste 3000 de prieteni de pe Facebook, de ce trebuie să obținem independența financiară încă de pe băncile facultății și despre promovarea virtuală.

-Ți-ai început activitatea de jurnalist și fotograf încă din primii ani de studenție la Facultatea de Jurnalism. Cât de importantă este experiența și ce ai reușit să înveți pe parcurs, lucruri din acelea, pe care ești sigură că nu le-ai fi învățat la facultate?

-De fapt, primele crâmpeie ale jurnalismului și ale fotografiei le-am obținut 5 ani în urmă. Aceste două hobby-uri – la început – strâns legate ca și domeniu, au evoluat pe aceeași undă. Când a venit timpul facultății, activam deja în domeniu. Facultatea a fost cea care a venit cu unele completări, cu unele cunoștințe, dar cel mai des mi-a oferit un update: informația brută de care dispuneam inițial.

-Totuși, ce îți place să faci mai mult, jurnalism sau fotografie?

-Jurnalismul presupune fotografie și viceversa. Nu pot spune că unul din aceste  domenii este diferit de celălalt. Prefer să mai alerg după acești doi iepuri, pentru că încă mai reușesc să o fac.

Cristina Evtodii

-Mai nou, ești și managerul formației ”Akord” și a brandului ”Bombonici”. Cum și de unde ai învățat să faci PR?

-Înainte de a deveni manager am analizat atent ce fac colegii mei în domeniu, mi-am cumpărat câteva cărți și învăț singură. Aici și facultatea și-a jucat rolul. Cursurile de „PR” și „Arta negocierii” le-am studiat cu drag. Atunci când mi s-au propus aceste 2 funcții, eu eram cu tema de acasă pregătită, deși aveam o mică frică ascunsă undeva. Mie îmi place că în ambele cazuri mă simt în apa mea, din perspectiva unui pește de zodie.

Cristina Evtodii

-Ești implicată în mai multe proiecte online, ești blogger și foarte activă pe rețelele de socializare. Ce altceva ți-ai dori să faci, pe lângă cele enumerate?

-Apropo, dacă e să vorbim ierarhic, atunci mai întâi de toate eu sunt blogger. 🙂 Din 2009 am avut blog pe diverse domenii. Îmi place să fiu activă și pe online. E și acesta un blogging. Nu pot înțelege persoanele, care au ce spune, dar se privează de asta atât în realitate, cât și pe rețele.

La capitolul ce mi-aș dori să mai încerc este  o provocare și pentru mine. Un lucru e cert, mă văd acolo unde este artă și comunicare.

Cristina Evtodii

-Ești probabil printre tinerii care reușesc să se promoveze eficient pe rețelele de socializare. Crezi că anume această promovare te-a ajutat să obții mult mai multe, să ai oferte, să cunoști oameni și să deschizi cu ușurință unele uși? Sau e vorba și de altceva.

-Într-adevăr, promovarea pe rețelele de socializare este una eficientă, dar și ea are limite sau efectele sale negative. În situația mea, rețelele de socializare și-au adus efectul pozitiv în promovarea lucrărilor mele foto și nu doar. Mai apoi, a avut un rol important și „reacția în lanț”. Este atunci când cineva este mulțumit de serviciile mele și le recomandă altora. La fel, nu putem exclude și promovarea prin intermediul publicității în reviste, a colaborărilor mele cu acestea, cât și interviurile acordate la TV sau radio.

Dacă o promovare este limitată doar la un instrument de PR (în cazul discutat de noi- internetul), atunci ea într-adevăr este una limitată.

Cristina Evtodii

-Cine sunt pentru tine cei peste 3000 de prieteni de pe Facebook?

-Da, ei sunt mulți, deși printre ei adevărații prieteni sunt câțiva. Cei peste 3000 utilizatori Facebook sunt în proporție de 60% cunoscuții mei. Interacționez cu multă lume și în realitate. Ceilalți sunt potențiali clienți, care au nevoie de serviciile mele foto sau jurnalistice, sau eu am nevoie de serviciile lor. Chiar și într-o lume virtuală mă comport ca în cea reală. În cea virtuală e și mai fain, dacă cineva îți provoacă impresii negative (sau eu provoc) există un simplu- unfriend sau unfollow, fără multă „birocrație”.

-Fotografia nu e doar o pasiune, dar și o sursă de existență pentru tine. De ce trebuie să învățăm încă din anii studenției să ne câștigăm singuri banii?

-Primii bani câștigați (exclus: cei primiți în urma colindelor de Crăciun) au fost câștigați la 16 ani. Când eram la liceu, îmi asiguram singură plăcintele și ceaiul de la pauza mare, iar părinții mei nu mai aveau griji să îmi dea bani de buzunar. Este important ca un adolescent să conștientizeze dacă poate să câștige bani, câtuși de puțin, atunci să nu lenevească și să muncească. Nu este neapărat să lucrezi, tocmai atunci când devii student (deși mulți depind de părinți și în această perioadă), îți poți câștiga banii de buzunar încă din adolescență.

Cristina Evtodii

-În ce găsești motivația de a lupta ?

-Rol de motivator îmi servesc rezultatele și succesele obținute.

-Cum depășești eșecul?

-Acolo unde sunt succese, sunt și insuccese. Nu există și nu mi-aș dori să trăiesc într-o armonie totală. Se știe că o viață echilibrată și fericită e construită pe antagonisme. Astfel e mai interesant, nu?

-Care e definiția succesului tău?

-Încă mai lucrez la ea. Sunt sigură că încă nu am ajuns la succesul meu adevărat.

fotograf

-Te văd foarte des zâmbind. Ce te face să fii fericită?

-Poate e un răspuns banal, dar așa și este- încerc să văd frumosul în orice. Îmi place să văd oamenii zâmbind. Pot face mici surprize oamenilor la care țin, fără niciun motiv.

-Pe lângă succesele la facultate, proiectele și popularitatea de pe Facebook, ce contează cu adevărat pentru tine?

-Desigur familia, iubitul și armonia interioară. Și la acest capitol stăm superb.

Cristina Evtodii

 -Un sfat  pentru tinerii jurnaliști, dar și pentru cei care își doresc să-și atingă scopurile de fiecare dată.

-Eu divizez scopurile în 2 categorii: I) de atins și II) de neatins. Important e ca un om să vadă orice scop propus în prima categorie. Nu este nimic intangibil, iar dacă totuși este, atunci abandonează ideea și revino mai târziu la ea.

Binecunoscutul scriitor de literatură motivațională, Brian Tracy, a menționat o idee în cartea sa „Eat that frog”. Autorul spune că trezindu-ne de dimineață, trebuie să ne imaginăm, în cele mai mici detalii, cum mâncăm o broască râioasă. Credeți-mă, acesta va fi cel mai „de neatins” moment al zilei, în timp ce veți conștientiza că restul scopurilor sunt mult mai ușor de obținut.

Autor: Victoria UNGUREANU

EVERYDAY JOURNALISM.COM

 

Comments are closed.