EVERYDAY STORIES INTERVIEWS SPECIAL

Daniela Colesnic (madein.md): Producătorii autohtoni sunt încă foarte reticenți în ceea ce privește promovarea produselor online

Vrea să schimbe ceva în țara asta, să aducă investitori străini și să-i facă cunoscuți pe consumatori cu existența produselor autohtone pe piața internă. Daniela Colesnic  este autorul proiectului online madein.md  lansat  acum  2 ani. Ea spune că se luptă în continuare cu stereotipurile oamenilor legate de eficiența promovării online. De 2 ani este blogger și recunoaște că asta, oarecum a ajutat-o și i-a dat curaj să muncească în continuare la acest proiect online. În prezent este director de programe la TERRANET și visează ca site-ul madein.md să se transforme într-un magazin online cu produse autohtone.

–         Cum ți-a venit ideea de a lansa un site de promovare a produselor autohtone?

–         Ideea mi-a venit foarte demult, chiar din facultate, deci 5-6 ani în urmă. Permanent discutam cu prietenii cum am putea folosi specialitatea la care studiem (tehnologii informaționale) pentru a crea ceva util pentru societate și de ce nu, chiar pentru țară. Astfel, cu foarte multe eforturi site-ul a fost lansat doi ani în urmă, dintre care o parte din timp s-a aflat în perioada de testare. În prezent avem puțini vizitatori, mai mult sunt cei care ne vin de pe Facebook accesând diverse știri din domeniu, însă pregătim o campanie de promovare a site-ului care sperăm că va aduce un feedback pozitiv de anvergură.

–         Care este scopul acestui site și cărui public se adresează?

–         Scopul prioritar al site-ului este de a promova consumul de produse autohtone în rândurile populației R.Moldova prin informarea oamenilor despre producătorii autohtoni și produsele acestora. Madein.md se adresează consumatorilor, cetățeni ai R.Moldova și nu numai. Totodată madein.md se adresează și producătorilor autohtoni care prin intermediul site-ului beneficiază de posibilitatea de a atrage noi clienți. La fel, acest site este binevenit și pentru distribuitorii locali sau investitorii străini.

–         De ce trebuie să promovăm produsele autohtone?

–         Susținerea producției moldovenesti și a producatorului autohton este una din condițiile de creștere economică și în consecință a bunăstării populației, ori noi toți asta ne și dorim.

–         Cum au reacționat producătorii când le-ați propus să-și promoveze produsele pe site-ul madein.md?

–         Avem reacții pozitive în mod special de la companiile mici sau de la producătorii individuali. Totuși, cu părere de rău producătorii autohtoni sunt încă foarte reticenți în ceea ce privește promovarea produselor online, excepție fiind promovarea în cadrul rețelelor de socializare. De fiecare dată trebuie să le demonstrăm beneficiile aflării lor și pe alte site-uri. Am primit reacții negative la auzul faptului că serviciile madein.md sunt gratis. Unii pur si simplu nu cred, iar pentru alții gratis înseamnă fără folos. Încă ne mai luptăm cu anumite stereotipuri, dar sperăm să le învingem pas cu pas. Noi nu ne grăbim.Produse  Made in Moldova - Google Chrome_2013-06-25_10-42-56

 

–         Cineva poate percepe acest site ca o agenție de PR. Ce face de fapt Made in Moldova?

–         Nu m-ar deranja o asemenea abordare, atâta timp cât suntem percepuți că facem reclama produselor autohtone. Doar că în cazul de față producătorii nu trebuie să plătească pentru serviciile site-ului. Producătorii se pot înregistra gratis și de sine stătător, își pot plasa produsele, ofertele de muncă, știrile despre companie sau producție, totul fiind gratis. Madein.md este o platformă de legătura dintre producător și consumator.

–         Știu că acum nu aveți nici un beneficiu financiar. L-ai lansat cu scopul de a obține mai târziu beneficii financiare sau pur și simplu pentru a te simți utilă?

–         Nu vreau să mint sau să neg, proiectul a fost lansat din entuziasmul de a face ceva pentru țara în care trăiesc și tot entuziasmul mă ajută să lucrez mai departe. Totuși, mi-aș dori ca în scurt timp madein.md să reușească să se autofinanțeze, pentru că necesită în continuare investiții pentru buna lui și interesanta funcționare.

–         În ce îți dorești să se transforme pe viitor site-ul madein.md?

–         Visul meu, viziunea mea, planul meu și scopul meu este să-l transform într-un portal web dedicat producției autohtone și a tot ce este legat de ea. Vreau ca madein.md să devină locul de informare a importatorilor, exportatorilor, consumatorilor și producătorilor. Să fie vizibil și peste hotarele țării și nu în ultimul rând să fie creat un magazin online cu produse exclusiv autohtone.

produs autohtton

 Autor: Victoria UNGUREANU

EVERYDAY JOURNALISM.COM

Comments are closed.