INTERVIEWS SPECIAL

Răzvan Pascu: “Mi-am creat relații cu oameni-cheie și am țintit mereu foarte sus”

Răzvan Pascu este bloggerul român pasionat de călătorii. Publică articole în National Geographic Traveler și în cotidianul Libertatea. RazvanPascu.ro este cel mai citit blog despre turism din Romania. In decembrie 2011 a castigat titlul de “Blogul de turism al anului (gala Travel Advisor)”. Din 2012, dl. Pascu este fondatorul primei agenții românești de PR și Marketing exclusiv pe Turism & Hospitality: Travel Communication Romania. Speaker al marilor companii pe teme de social media și turism, consultant pentru companii aeriene și agenții de turism din țară și din străinătate .

-Cine este Răzvan Pascu? Care e momentul cel mai frumos trăit acasă, în copilărie, lângă părinți…?

Răzvan Pascu este un tânăr de 28 de ani, pasionat de călătorii, blogger de turism și director al agenției de PR și Marketing în Turism – Travel Communication România. Toate momentele trăite lângă părinții și bunicii mei sunt frumoase.

-Aveți un blog personal, razvanpascu.ro. Ce ne puteți spune despre conținutul lui? Când și cu ce scop l-ați conceput?

Am pornit blogul în 2009. Călătoream mult și simțeam nevoie să le insuflu și altora dragostea pentru călătorii. Am deschis blogul din dorința mea de comunicare și apropiere față de toți cei pasionați de călătorii.

-În presă/ în google se “trâmbițează” că: “Răzvan Pascu este cel mai citit blogger de călătorii din România”. Ce spune statistica personală? Câți vizitatori/cititori unici stau pe blog?

70.000 de cititori unici pe lună, aproape 180.000 de afișări pe lună pe blog și peste 45.000 de persoane care mă urmăresc pe cele 2 pagini de Facebook.

-În ce postură se simte bine Răzvan Pascu, în cea de „călător, blogger sau antreprenor“?

În toate 3. Îmi place să călătoresc, îmi place să fac proiecte de PR pentru clienții mei din turism și mi-a plăcut să învăț să accept reguli și să le respect în spiritul liber și responsabil în care am fost învățat de către compania ING.

Vietnam, Delta Mekong

-Cum credeți, se fac bani din bloggingul românesc? Ce părere aveți despre această “industrie”?

Da, se pot face, dacă tratezi lucrurile profesionist poți să trăiești din asta și să ai vizibilitate.

-Sunteți fondatorul unui agenții de comunicare. Ce are de spus “Travel Communication” pe piața românească?

Vom vedea asta, compania este înființată de curând. Cert este că ne place să lucrăm cu clienți mari și ne dorim să ne ajutăm clienții să devină mai vizibili. În acest moment, deja avem un portofoliu important de clienți.

Thailanda

-Nu credeți că dați dovadă de mult curaj în ceea ce privește crearea unei agenții de PR și Marketing pe cont propriu. Ce șanse are un tânăr să vină cu astfel de proiecte ambițioase pe piața românească?

Din poziția în care am ajuns acum, am șanse mari să reușesc tot ce mi-am propus în acest domeniu.

-Cât timp ați investit în brand-ul personal? Spre ce resurse ați mizat și acum vă bucurați de succes? Cum v-ați câștigat încredere pe piață?

Am investit ultimii 4 ani din viață, am muncit extrem de mult, mi-am creat relații cu oameni-cheie și am țintit mereu foarte sus. Am promis lucruri mărețe unor oameni importanți și nu am avut voie să greșesc. Nu am avut decât o singură șansă: să reușesc. Asta m-a ajutat.

-Ce proiect/job/activitate v-a marcat traseul profesional?

Cei 6 ani petrecuți în ING Asigurări & Pensii m-au învățat să nu fiu mulțumit decât cu locul 1.

-Pentru cine publică Răzvan Pascu? Despre ce trebuie să scrie un blogger?

Pentru cititorii mei, de la oameni simpli și până la directori din multinaționale pe care îi unesc două lucruri: bunul simț și pasiunea pentru călătorii.

-Colaborați foarte bine cu presa românească. Ce subiecte tratați și unde le publicați?

Scriu în National Geographic Traveler și în cotidianul Libertatea. Colaborez și cu alte publicații. Am o relație extrem de bună cu toată presa din România, atât presa scrisă și online, cât și TV.

-Anul acesta ați fost nominalizat într-un top al revistei Forbes România? Despre ce este vorba?

Este vorba de ediția din România a Topului „30 sub 30” realizat de „Forbes” la nivel mondial. Este un supliment al revistei care scoate în evidență 30 de tineri „de viitor” din România.

-Ce impact au rețelele sociale, spațiul online asupra dvs.?

Mă ajută să fiu aproape de cititorii mei și îmi oferă vizibilitate.

-Ceea ce faceți acum e o satisfacție profesională? Dacă da, care e secretul succesului?

Da, tot ce fac acum este doar din pasiune. Nu aș mai face nimic dacă nu mi-ar plăcea ce fac. Nu știu care este secretul succesului, chiar nu am o rețetă.

-Care e cea mai frumoasă vacanță a dvs.?

Toate vacanțele mele sunt frumoase. Mi-a plăcut foarte mult în Africa, în Tanzania și Zanzibar, dar și în New York sau Cambodgia.

Moscova, Rusia

 

Bahamas Nassau

-Ce provocări gastronomice nu le veți uita niciodată?

Gândacii prăjiți pe care i-am încercat în China.

-Care e prima țară vizitată de Răzvan Pascu? Cum a fost?

Cred că Italia. Sau Ungaria. Nu îmi amintesc prea bine.

-Călătoriile costă timp, bani și multe riscuri. Cum ați făcut față?

Omul se învață repede și cu răul, darămite cu binele…  🙂

-Ce pasiuni aveți? Ce amintiri păstrează din călătorii Răzvan Pascu?

Colecționez magneți de frigider și uneori lingurițe de ceai din călătoriile mele.

Miami

-Aveți o personalitate pe care o admirați în România? Dar în afară? Cine sunt?

Raed Arafat, Richard Branson, Dan Chișu, Anthony Bourdain.

-Știu că le vorbiți tinerilor din România despre experiențele dvs./ afirmare profesinală/succes, etc. Ce mesaj le transmiteți tinerilor din Republica Moldova?

Să creadă în șansa lor, să creadă în visele lor, să muncească mult și să îi iubească pe toți cei din jurul lor. Eu sunt deschis pentru ei, mă pot găsi pe Facebook dacă vor caută „Răzvan Pascu”.

Autor: Mircea MITROFAN
EVERYDAY JOURNALISM.COM

Comments are closed.