NEWS SPECIAL

Sping.md: TOȚI RADIODIFUZORII OBLIGAȚI SĂ DIFUZEZE 30% PRODUS AUTOHTON

În sfârșit, Consiliul Coordonator al Audovizualului a adoptat o decizie pentru care îi respect. Radiodifuzorii vor fi obligați din 1 aprilie 2013 să difuzeze 30% produse media autohtone, în orele de maximă audiență, în limba română, scrie SPING.md.

Acum a venit timpul să visăm că posturile TV din Moldova vor lansa emisiuni bune, de calitate, show-uri care vor rupe, la propriu, audiențele sau emisiuni sociale cu adevărat interesante. Însă nu va fi chiar așa. Nici o televiziune, în afară de cele care deja dau în mare parte produse autohtone, nu este pregătită pentru o astfel de schimbare.

Multe din ele nu au studiouri pentru a filma emisiuni, atâta tehnică, suport financiar și, până la urmă, idei de produse media calitative. Nu vom vedea prea curând un Moldovenii au TalentX-Factor sau MasterChef, pentru că licențele pentru aceste produse costă foarte mult, iar să mențină un astfel de show, în momentul dat își permite doar MEDIAPRODUCTION (PRIME, 2 plus, CANAL 3) și, presupun, JurnalTV.

STUDIOURILE TV VOR AVEA DE CÂȘTIGAT?

Natalia Morari, Cristina Guțu și Igor Boțan și-au înființat propriul studiou de producție – MediaSapiens. Primul lor produs mediatic este POLITICA. – emisiune despre politică, care va fi difuzată din 11 martie la TV7, de luni până joi, la 21:00. Odată ce în echipa lor există și producători care au muncit în domeniul divertisment TV, acest lucru ne face să ne gândim că nu vor vinde doar emisiuni de politică și talk-show-uri, ci și altceva.

În acest caz ar avea mult de câștigat MediaSapiens și alte studiouri, odată ce televiziunile nu-s gata pentru migrarea spre produs autohton. Ei ar putea face profit mare pe vânzarea unor emisiuni de calitate posturilor TV din țară, iar beneficiul va fi de partea tuturor.

Totuși, vom vedea ce se va întâmpla începând cu 1 aprilie. Vor respecta oare cu toții prevederile Deciziei CCA sau nu?

Vadim ZGHEREA

EVERYDAY JOURNALISM.COM

Comments are closed.